2010. augusztus 21., szombat

3. Jó, hogy vagy! Akarom, hogy legyél!

Üdv kedves Olvasó!

   Nemeshegyi Péter atyának a pitypang történetén kívül még van egy kedvencem, amit szintén az ő előadásán hallottam, az idézet a következő:


   "De hogy ne azzal fejezzük be, amitől óvakodnunk kell, szeretnék még valamit mondani. Amit most állandóan mondok, és amit nektek is mondani szeretnék, bár a mai témához nem közvetlenül kapcsolódik. János Pál pápánk írt egy könyvet, aminek az a címe, hogy „Átlépni a remény küszöbén.” Ennek könyvnek az elején írja azt, hogy a Mindenható Örök Isten, a Teremtő Úristen mondja minden egyes embernek, minden egyes embernek, jóknak, gonoszoknak egyaránt, szenteknek, bűnösöknek egyaránt, tehát nektek is egyenként mindenkinek, még nekem is, hogy: „Jó, hogy vagy! Akarom, hogy legyél! Jó, hogy vagy! Akarom, hogy legyél!” Ez az evangélium, az örömhír.




   Jézus mondta meg nekünk világosan (Lukács, 6. fejezet), hogy Isten még a gonoszokkal, hálátlanokkal szemben is irgalmas és jóságos. Tehát nincs kivétel. Persze a gonoszokat nem úgy szereti, hogy „maradj csak gonosznak”, hanem keresi őket, hogy azok megtérjenek és éljenek. Amikor pedig létrejön a találkozás, akkor felszabadultan örvendezik az Isten.




   Hát ezt mindegyiktek vegye magára. Az Úristen mondja nektek egyenként: Jó, hogy vagy! Akarom, hogy legyél! És ez kell nekünk, mert néha elszontyolodunk rettenetesen. A fiatalok attól szontyolodnak el, hogy elhagyta őket az ő boyfriend-jük, az öregek attól szontyolodnak el, hogy hol a kezük fáj, hol a lábuk fáj, hol az emlékezőtehetségük hagyja el őket, és lassacskán egy vén trotli lesz belőlük. Én még nem hülyültem meg egészen, azt hiszem, de tény, hogy az emlékezőtehetségem rettentően elhagy. És ezért kaptam valakitől egy második előjegyzési naptárt, hogy kettőbe írjam bele a dolgokat. Ez még rosszabb, mert hol beleírom az egyikbe és nem a másikba, hol a másikba és nem az egyikbe. És ami a legrosszabb az, hogy újabban elfelejtem megnézni azokat a naptárakat! Akkor mit lehet csinálni? Hát visszaadni a Jóistennek az emlékezőtehetséget. Ideadta, most visszaveszi, hát tessék. És mégis azt mondja nekem: Jó, hogy vagy! Akarom, hogy legyél! Hát ez nagyon örvendetes. Abból pedig, hogy az Úristen ezt mondja mindenkinek, következik egy másik nagyon egyszerű elv: mert jó az Isten, ezért jónak lenni jó. Ez olyan egyszerű, mint a kétszerkettő négy. De ebben benne van minden. Jónak lenni jó. Ezt én most újabban nagyon mondogatom mindenkinek. Azt hiszem, ez nagyon fontos. Nagyon megörültem, hogy amikor a papszentelés előtt álló kispapoknak tartottam lelkigyakorlatot Vácott, a végén az egyikük így köszönte meg: „Kedves atya sok szépet s jót tetszett nekünk mondani. És most a lelkigyakorlat vége előtt megígérjük az atyának, hogy…” – és akkor odaintett a csoportnak, voltak vagy tízen, és kórusban elkiáltották magukat: „jónak lenni jó!” Ennek nagyon megörültem.



   Ezt kívánom nektek mindnyájatoknak. Ezt higgyük és tegyük. Jónak lenni jó, mert jó az Isten. Ebben minden benne van."

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:a6O0iz-UHxgJ:orszagutiferencesek.hu/orszagut/misszio/eloadasok/okt.2._Vilagnezetek%2520es%2520istenkepek.doc+nemeshegyi+p%C3%A9ter+pitypang&cd=1&hl=hu&ct=clnk&gl=hu

Viszlát!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése