2011. december 5., hétfő

294.Isten keresi és megszólítja az embert

Üdv kedves Olvasó!
2002.szeptember.29.Vasárnap.
Szentmise
   Ma reggel fél kilenckor a Barátok templomában Schindler atya misézett. Szentírás vasárnapja van ma. Az evangélium a szőlősgazdáról szólt, aki megkérte fiait, hogy menjenek ki dolgozni a szőlőbe. Az egyikük nemet mondott, később mégis kiment, a másik igent mondott, mégsem ment ki a szőlőbe. Melyikük volt tehát a kettő közül a jó? Így lesz majd, hogy sok vámszedő és utcanő előkelőbb helyet foglal majd el a mennyek országában, mint sokan mások. Az előző héten vasárnap is egy szőlősgazdáról szóló evangélium hangzott el. A szőlősgazda nem más, mint Isten. Aki irgalmas és ugyanannyit fizet annak is, aki később kezdett el dolgozni  szőlőjében.


   Isten keresi és megszólítja az embert, feladatot bíz rá. Rajtunk múlik, hogy meghalljuk vagy esetleg süket fülekre talál és visszautasítjuk. Egyszer egy kórházban, ahol alkoholisták is voltak elvonókúrán, egy ilyen beteg ember ült a folyosón egy padon, remény nélkül. Arra ment egy valaki és a háta mögötti, falon lévő képre hívta fel a figyelmét. Rajta Jézus volt és egy mondat:"Én vagyok az Út, az Igazság és az Élet." Ettől kezdve remény és erő költözött ennek az embernek a szívébe és újra tudta kezdeni az életét, meg tudott gyógyulni betegségéből. Olvassuk nap mint nap a Bibliát, imádkozva olvassuk. Kis részeket olvassunk belőle, szüntelenül kérdezzük, mit miért írnak ott le, az adott korban mit jelentett, ki mondta és kinek, milyen összefüggésbe hozható ez velünk, hogyan kapcsolódnak az ott elhangzottak jelenlegi életünkhöz? Találjuk meg mindennap életünkben azt a pár percet, amikor egyedül lehetünk. Olvassuk a Bibliát és elmélkedjünk az ott leírtakon. Tartalmas csend legyen ez.


   Élt egyszer egy pap valahol, akinek dolgozószobájában volt egy könyvespolc, s középen egy Biblia, amit sok egyéb könyv vett körül. Délutánonként jöttek a tanítványai és mindig beszélt nekik a Szentírásról.
A könyvespolc és a gyerekek között állt és úgy beszélt nekik. Azt mondta, hogy nem akar a könyvek mögé bújni, bezárkózni, hanem meg akarja osztani mindazt, amit tud, velük gyerekekkel.
   "Én vagyok az Út, az Igazság és az Élet. Én vagyok a világ világossága, aki nem engem követ, az sötétségben jár. Én vagyok a jó pásztor." Hányan is vannak manapság pásztor nélkül, a perifériára szorulva, kilátástalan helyzetben? Amikor Mózes megkérdezi az égő csipkebokortól: Ki vagy? A válasz: "Én vagyok, aki vagyok." Talán erre utal vissza Jézus is az Újszövetségben "Én vagyok" kezdetű mondásaival.
   "Én vagyok az Út, az Igazság és az Élet"-hangzik Jézus mondása. Reményt és erőt, bátorságot meríthetünk belőle és a Bibliából is, ámen.
Viszlát!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése