2003.március.02.Vasárnap. Henrik, Lujza, Henriett
Szentmise
Ma reggel fél kilenckor a zenés ifjúsági diákmisén Schindler atya prédikált. (Előtte Jávor atyánál gyóntam, mint mondotta, nemsokára kezdődik a Nagyböjt időszaka, a Húsvét előtti negyven nap, amikor áldozatot kell hoznunk, le kell mondanunk valamiről, törekednünk kell az önmegtagadásra, alázatosságra, így készülvén a húsvéti ünnepekre). Az evangéliumban a borostömlőkről volt szó, hogy régi bort nem töltenek új tömlőkbe, sem új bort régi tömlőkbe. Bizony abban az időben, amikor elhangzottak ezek a szavak, forradalmiak voltak. Kemény beszéd volt ez Jézus szájából. Nem lehet csak úgy toldozgatni, foltozgatni életünket, mint ahogy a szabó sem tehet a szakadozott, régi ruhákra állandóan új foltot szép új szövetből, mert csak kiszakad a régivel együtt. Gyakran szükséges az ember életében, hogy átvágja a gordiuszi csomót, s így cselekedjen, lépjen, gyökeres fordulatot, változtatást hozva életében. Sokszor kell így dönteni. Közeleg a Nagyböjt időszaka, de mit is jelentett a böjt az Ószövetség embere számára? A lélek meghalását, az ember megalázkodását Isten előtt. Szükséges, hogy a böjt bilincset oldjon, az éhezőnek kenyeret adjon. A tartalom nélküli böjtnek semmi értelme sincsen. Sokan mondták abban az időben, hogy Keresztelő János és tanítványai böjtölnek, Jézus pedig a falánk és borissza ember. Jézus erre azt felelte, hogy örüljön és vígadjon a násznép, míg itt a vőlegény, eleget fognak bánkódni, amikor már nem lesz velük.
A böjt alatt találkozunk Istennel, embertársainkkal és önmagunkkal. Egy versben olvashatjuk, hogy az az igazi, amikor úgy kötjük be valakinek a sebét, hogy a mienk jobban sajog, úgy töröljük le más könnyét, hogy a miénket alig bírjuk visszatartani, mert már gördülne is szemünk sarkából. Letérdelni az oltárnál, a kereszt alatt, ámen.
Viszlát!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése