2012. augusztus 19., vasárnap

504.Teremjetek gyümölcsöket

Üdv kedves Olvasó!
2011.május.29.Vasárnap.
Szentmise
   Ma reggel fél kilenckor a Barátok templomában a diákmisén Schindler atya prédikált. Vendégként a Liszt Ferenc kórus énekelt. Az evangéliumban szép szavakat hallgathattunk, melyben Jézus vígasztalja a tanítványait. Vígasztalás, megvígasztaltatás. Tartsátok meg a parancsolatokat és ne féljetek, mert elküldöm hozzátok a vígasztalót. Isten mellettetek áll, az ember nincsen egyedül.
   Néró császár idejében élt Seneca, a tudós, aki három özvegyasszonynak írt levelében azt mondja, térjetek vissza a tudományhoz, mert az segít rendezni a dolgokat, az életet. Mi itt a templomban most azt hallottuk, amit a Liszt Ferenc kórus énekelt, hogy az Úr keze az, ami felemel.


   Mindenkinek szüksége van vígasztalásra, olykor a csendes egymás mellé állás az, amire szükség van. A szenvedés minden ember életében jelen van, infernóinkat, életünk sötét és mély völgyeit egyedül nagyon nehezen járnánk végig vagy talán végig sem tudnánk járni. Társra szorul mindenki, társsal együtt könnyebb. Segítségre, vígaszra van szükségünk.
   Nem hagylak titeket árván, ne féljetek, mondja Jézus a tanítványoknak Jeruzsálem kapuinál. Szavai simogatólag hatnak. Veletek vagyok minden nap a világ végezetéig. Az Atya a szőlőműves, én vagyok a szőlőtő, ti pedig a szőlővessző. Én az Atyában vagyok és az Atya énbennem. Én tibennetek vagyok és ti énbennem. Aki bennem van és akiben én benne vagyok, az gyümölcsöt terem. Aki nem terem gyümölcsöt, azt az Atya lemetszi (amelyik szőlővessző nem terem gyümölcsöt, azt az Atya lemetszi a szőlőtőről).
   Van egyfajta gondolkodásmód, mely azt mondja, hogy szakítsunk meg minden kapcsolatot embertársainkkal és akkor nem lesz fájdalmas életünk, ha a magányra törekszünk. Ez a fajta gondolkodásmód vezetett el napjaink individualista, széthulló, elmagányosodó világához.


   A mai énekeket hallgatva elmondhatjuk, hogy szép a szóló, gregorián ének is, de a polifónia, a több szólam sokkal színesebb és szebb. Mintha Jézus is azt mondaná, énekeljetek, táncoljatok, játsszatok, tegyetek szép dolgokat összefogva egymással, egymásért, a városért, az országért. Teremjetek gyümölcsöket és ezt csak az tudja, aki csinálja. A parton állva nem lehet megtanulni úszni.
   Az Atya örömét leli azokban, akik gyümölcsöt teremnek. Jézus azt mondja, én megmutatom magam nektek és veletek vagyok mindig, hogy gyümölcsöt teremjetek, ámen.
(Szabadítson meg bennünket az Úr félelmeinktől és úgy induljunk neki a jövő hétnek, mert a vasárnap az önmagában is szép és ünnepi, Jézus hite legyen velünk mindenkor).
Viszlát!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése